If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Гледам по-нагоре е писано , че на включен климатик дава същия разход и като се кара без него колата. Някой друг да е засичал с/без климатик? Че тя сега си гори като ламя .
Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank
Според мои скромни наблюдения с включен климатик ми се вдига разхода поне с 1литър, да не кажа 1,5л на 100км в ГРАДА!!! За извънградско почти не усещам много покачване на разхода ( максимум 0,5л нагоре ), тъй като си я карам колата в обороти и не се мъчи в ниските...
Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
климатика изкючва при определоно натоварване
мързи ме да ви вадя точните стойности а и не мисля че някой реално го вълнуват
колкото е по малък мотора/респективно по-нисък въртящ момент толкова повече се вдига разхода като се включи климатика
на голям дизелов мотор тази разлика обаче е пренбрежимо малка
Според мои скромни наблюдения с включен климатик ми се вдига разхода поне с 1литър, да не кажа 1,5л на 100км в ГРАДА!!! За извънградско почти не усещам много покачване на разхода ( максимум 0,5л нагоре ), тъй като си я карам колата в обороти и не се мъчи в ниските...
Е сега, 100 км. градско са 5 часа работа на компресора, а 100 км. извънградско са 30-40 минути с нашите изтребители...
Много полезна тема, докато духа студено климатика няма да го пипам, макар, че ми тече фреон...
Иначе в града отначало докато заработи и стане хладно в колата спъва вървежа, не знам дали е така, но след това вече не го усещам, че е включен, дали свиквам или наистина не товари толкова, извън градско е много приятно, найстина когато правиш изприварвания се съобразяваш, че работи, една идея като цяло е по-бавна, поне при мен 2.0 155коня
Ще засека разхода как е, просто сега не мога да карам на климатик сутрин или вечер, иначе си представям на 2.0 как влияе, а какво остава за 1.8 или 1.6...
Е въртящ момент при ниски обороти и бензин не са много съвместими
еле па твинспарк фиатск
еле па ела виж моя в ниските как е
и после приказвай ...
по темата :
имам наблюдение и на бензиновия и на дизеловия
че при и двата спъват в по-високите скорости осезаемо
аз лично го ползвам винаги на около 24 градуса студено
заради бронхита ми ама като цяло избягвам да го включвам
освен ако не съм тръгнал на дълъг път
иначе по въпроса за локалната циркулация не съм особено сигурен
ама се ми се струва че прекалено изсушава въздуха .. а това не е гот
Ако зададете на климата да направи 16-17 градуса вътре и колата е тъмна, няма да изключи компресора никога! Личен опит. Следва висок разход, липса на вървеж и т.н. В противен случай слагайте на 22-24 със затворена клапа и много по-бързо ще темперира колата, както и няма да се товари постоянно.
Моят климатроник го държа на 22 градуса и когато стане топло - след 11/12 часа, пускам климатика.
Днес се придържах точно по обяснението на Додо....И о ЧУДО, колата се охлади доста бързичко, и не се спъна, както обикновенно....Само в началото (5мин) беше леко по-мудна, докато охлади....Явно наистина, ако дадем на градуси под 20, компресора бая ще има да се къса да работи....Затворих и клапата и всичко беше ОК
Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
Днес се придържах точно по обяснението на Додо....И о ЧУДО, колата се охлади доста бързичко, и не се спъна, както обикновенно....Само в началото (5мин) беше леко по-мудна, докато охлади....Явно наистина, ако дадем на градуси под 20, компресора бая ще има да се къса да работи....Затворих и клапата и всичко беше ОК
Нали видя вчера в джипа колко хладно беше, а температурата е на 22
Същото се получава и в помощение на сграда. Някои колеги пускат клмата на 16 и чакат да ги направи, а компресора само се мъчи.
Аз го слагам на 24 (сутринта) и 22 (по обяд) и целият ден е супер приятно - нито се потиш, нито ти е студено
С климатроник нещата са още по-добри, защото не набива духалката на макс, за да ти прохлади мозъка
п.с. Клапата задължително да е затворена, докато не охлади, защото иначе вкарва горещ въздух отвън, който изстудява, а не обратното.
Абе клапата затворена значи да циркулира само въздуха вътре. На средната врътка бутончето да свети. Иначе вкарва топлия въздух от вън и температурата в купето се понижава много по трудно. А така като циркулира само вътрения въздух се охлажда много по-бързо.
И аз практикувам тази стратегия. Слагам на 23 градуса и да циркулира в купето и за 2 км разстояние в купето вече се живее.
Много важно е дупката на термодатчика в централната конзола да се проверява и чисти от праха влязал там. Аз с прахосмукачката го издърпвам ако видя, че се затлачва.
Между другото имам много готини спрейчета за дезинфекция и почистване на изпарителя на климатика. Едното е на спиртна основа. Първо се пръска във въздуховода преди след филтъра на купето. После с другия спрей (той има една дълга сламка на него се бърка през духалките и се стига до изарителя) се напръсква обилно изпарителя за премахване на миризмите и мухала.
Държи цяло лято. Мой близък има сервиз за климатици и ако някой има желание да ги пробва мога да го питам за цена.
Също и флакони за зареждане на климатици. 700 гр. фреон 134а + лепило за запушване на дупки по системата + масло за компресора в 1. Има и такива от 100 грама лепило и масло. Флакона си има щуцер бърза връзка. Щраква се на щуцера на климатика пали се колата и той си изсмуква всичко от флакончето.
Вече на много коли е слагал такива включително и на моята и от миналото лято до сега и грам фреон не е изпуснал. Вчера теглихме с кантара количеството в системата.
Ако има желаещи цените са хубави. Флаконите са на Кастрол.
Това ясно, ама какво вкарва, какво изстудява и кое е обратното?
Когато пуснеш климатика, трябва да затвориш клапата, която вкарва въздух отвън. Целта е да върти въздуха вътре, докато стигне зададената температура. Така става по-бързо, иначе постоянно вкарваш топъл (отвън) въздух и компресора бичи като ненормален.
При климатроника няма подобен казус, защото "той" избира тази опция и затваря автоматично клапата. При него само задаваш градуси и
Comment